Chatboty
Mesto Nitra prišlo s novinkou: situáciu okolo Covidu pomohol zvládnuť chatbot – automatický komunikačný asistent.
ZADANIE
Súčasná situácia okolo vírusu COVID-19 spôsobuje neistoty a vyvoláva množstvo otázok. Mesto Nitra chce svojim občanom čo najviac pomôcť a to aj tým, že sprostredkuje aktuálne informácie a poskytne rýchle odpovede na otázky, ktoré súvisia s opatreniami, testovaním, očkovaním, otváraním škôl, pomocou pre seniorov a pod. Pre tento účel sme mestu Nitra vo veľmi krátkom čase navrhli a pripravili nový komunikačný kanál – komunikačný asistent (chatbot).
NAŠE RIEŠENIE
„Kde sa môžem dať otestovať?“, „Ako postupovať pri výsledkoch testu?“, „Kedy potrebujem test?“, „Ako dlho mi test platí?“, „Kde sa môžem prihlásiť na očkovanie?“ – toto je len ukážka z množstva otázok, na ktoré chatbot, Komunikačný asistent, odpovedá. Nielenže vysvetľuje aktuálnu situáciu a opatrenia, ale keďže simuluje konverzáciu bežnú medzi ľuďmi, pri každej otázke poskytne užitočné doplňujúce informácie a upozorní na súvisiacu agendu, ktorá používateľa možno ani nenapadla. Takáto dynamická obojstranná komunikácia je pre nás – živých ľudí úplne prirodzená a nezahlcuje nás nepodstatnými údajmi, naopak šetrí nám čas.
Komunikačný asistent je umiestnený na úvodnej stránke www.nitra.sk. Zobrazí sa vo forme webchatovacieho okna ihneď po príchode na stránku. Riešenie je prevádzkované z cloudovej infraštruktúry Microsoft Azure, ktorá umožnila rýchle a jednoduché nasadenie.
Výsledky
Občania získavajú požadované informácie rýchlo a bez potreby zdĺhavého vyhľadávania či čítania informácií, ktoré ich nezaujímajú. Môžu sa pýtať 24 hod denne a odpovede sú im poskytované prívetivo a stručne. Keďže obsah zároveň priebežne aktualizujeme, mesto Nitra svojim občanom uľahčuje zorientovať sa v množstve často neaktuálnych informácií v médiách.
Fakturačné údaje
Jaskový rad 5,
831 01 Bratislava
IČO: 47894687
DIČ: 2024136576
IČ DPH: SK2024136576