Chatboty

Justína pozná postupy a riešenia problémov pri podaní návrhov do verejného rejstříku

ZADANIE

Webová stránka Verejného rejstříka a Sbírky listin slúži občanom k rýchlemu vyhľadaniu právnických subjektov, overeniu základných údajov o týchto subjektoch a podaniu návrhu k zápisu alebo zmenám v zapísaných údajov. 

Mnoho občanov, ktorí nevyužívajú verejný rejstřík na pravidelnej báze, má pri vyhľadávaní subjektov, vypĺňaní elektronického formuláru alebo zakladaní dokumentov do Sbírky listin otázky k postupu. Stáva sa, že v priebehu podania návrhu alebo vyhľadávania narazia na problém, kvôli ktorému nevedia ďalej pokračovať. Takýto problém majú možnosť konzultovať jedine emailom a adresovať na technickú podporu dostupnú iba počas pracovných hodín. 

Na druhej strane, pracovníci ministerstva dostávajú od používateľov opakovane rovnaké otázky a opakovane riešia rovnaké prípady neúspešného podania návrhu alebo prevedenia zmien zapísaných údajov. 

NAŠE RIEŠENIE

V spolupráci so společnosťou Asseco Central Europe, a.s., sme pre webovú stránku verejného rejstříka navrhli a vytvorili automatickú komunikačnú asistentku Justínu. Chatbot sa občanovi zobrazí pri jeho prvej návšteve rejstříka a ponúkne pomoc s rôznymi oblasťami vybranými na základe častých dotazov používateľov, napr. s podaním návrhu do rejstříku, s vyhľadávaním, vyplňovaním formulárov alebo založením dokumentov do Sbírky listin. Pri opakovaných návštevách je chatbot stále k dispozícii po kliknutí na jeho ikonu. 

V riešení sme zvolili chatbota postaveného na konverzačných stromoch. Pri tomto spôsobe komunikácie si mnohí občania na začiatku zvolia tému, v danej téme vyberú z ponúkaných možností svoju otázku a následne im v rámci odpovede chatbot komunikuje aj súvisiace informácie, na ktoré by sa sami neopýtali, no pre riešenie ich dotazu sú podstatné.  

Výsledky

Po nasadení chatbota vidíme, že používatelia radi využijú rady a postupy od Justíny najmä pri svojej prvej návšteve webovej stránky. Už za prvý mesiac od nasadenia tejto automatizovanej komunikačnej asistentky využilo jej pomoc viac ako 18 tisíc používateľov. S Justínou používatelia získali nový komunikačný kanál, prostredníctvom ktorého môžu svoju otázku položiť, a zároveň možnosť nájsť veľmi rýchlym spôsobom odpovede na svoje otázky bez ohľadu na pracovné hodiny. Justínu používatelia nájdu tu: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik.