Chatboty

Poštová asistentka informuje zákazníkov, sleduje zásielky a zároveň pomáha Slovenskej pošte vylepšovať služby.

Náš chatbot Poštová asistentka prináša inovatívny spôsob komunikácie na Slovenskej pošte.

ZADANIE

Slovenská pošta modernizuje služby pre ľudí a neustále hľadá spôsoby, ako zefektívniť a automatizovať rad procesov v oblasti zákazníckej podpory. Aj preto sa rozhodla využiť moderné a inovatívne komunikačné riešenia. Nasadením automatizovaného komunikačného asistenta – chatbota – sa klientske centrum zbaví opakujúcich sa rutinných úloh a získa tak viac času na riešenie zložitejších problémov. 

Stratégia „Pošta 2020“, ktorú predstavilo vedenie štátnej poštovej spoločnosti, sa zameriava aj na modernizáciu a zvýšenie efektivity služieb pre zákazníkov. Bezpečné prostredie na pobočkách, pre zamestnancov aj pre zákazníkov, je prvoradé a kvalita komunikácie je jedným z kľúčových parametrov.

NAŠE RIEŠENIE

Nami vytvorený chatbot Poštová asistentksa zobrazí na úvodnej internetovej stránke (www.posta.ska ďalších podstránkach. Poštová asistentka nastúpila „do služby“ už počas prvej vlny pandémie, aby stručne a zrozumiteľne vysvetľovala zmeny vo fungovaní služieb spôsobené pandémiou. Poštová asistentka sa novým používateľom predstaví a vysvetlí, že ide o automatickú komunikáciu vo forme uzavretých otázok a odpovedí bez potreby formulovať vlastné otázkyPriateľským spôsobom zisťuje medzi návštevníkmi webovej stránky spokojnosť so službami a produktami pošty a zároveň poskytne informácie k vybraným službám. Používateľom ponúka aj niekoľko tipov, ako ušetriť čas využitím elektronických služiebči ako sledovať svoje zásielky.

Výsledky

Pomocou chatbota dokázala Slovenská pošta rýchlo a pružne sprostredkovať svojim zákazníkom nové informácie a aktualizované zmeny a zodpovedať ich otázky bez potreby dlhého vyhľadávania. Počas prvej vlny pandémie náš chatbot významne pomohol odbremeniť veľmi zaťažené kontaktné centrum, ktoré navyše v tomto období fungovalo v obmedzenom režime. Slovenská pošta ponúka zákazníkom zároveň novú možnosť – vyjadriť kedykoľvek svoj názor k fungovaniu vybraných služieb. Získava nielen údaje o preferenciách a spokojnosti, ale má aj nový nástroj, ktorým nenútene vysvetľuje výhody služieb, ktoré doteraz zákazník nevyužil alebo nepoznal.

V súčasnosti chatbot komunikuje zároveň aj interne so zamestnancami s cieľom získania údajov o ich spokojnosti s vybranou oblasťou.

Celé riešenie tohto projektu je prevádzkované z modernej cloudovej infraštruktúry Microsoft Azure, ktorá umožňuje vysokú škálovateľnosť.

Poštovú asistentku nájdete na: https://www.posta.sk/

Slovenská pošta, a.s. pokračuje v inováciách a vylepšuje svoje služby aj pomocou nášho riešenia automatizácie hromadného upomínania.

ZADANIE

Slovenská pošta prináša neustále ďalšie moderné služby. Firemní zákazníci sú z pohľadu generovania príjmov poštového podniku významnou kategóriou zákazníkov a Slovenská pošta sa po úspešnom nástupe Poštovej asistentky rozhodla, že je potrebné ju zaškoliť aj v segmente firemnej klientely (B2B). Novou úlohou pre chatbota bolo zvládnuť problematiku služieb pre korporátnych zákazníkov, obchodné podmienky, jednoduché cenové ponuky a odbremeniť tak obchodníkov pošty od rutinných a často sa opakujúcich otázok.

Slovenská pošta zároveň spustila v spolupráci s nami projekt optimalizácie obchodného procesu, tak aby mohlo obchodné oddelenie nielen zefektívniť interné procesy, ale aj zlepšiť komunikáciu so zákazníkmi a pozdvihnúť celkovú zákaznícku skúsenosť.

NAŠE RIEŠENIE

Pre Slovenskú poštu sme vytvorili systém automatizácie hromadného upomínania – jedinečné automatizované riešenie na mieruVďaka nemu dokáže odteraz Slovenská pošta efektívnejšie komunikovať s firemnými zákazníkmi. Nami vytvorený systém rozpošle firemným zákazníkom do vybraných e-mailových schránok správu s  upozornením na blížiacu sa splatnosť faktúry. Po prekročení doby splatnosti systém automaticky odošle e-mailom ďaľšiu notifikáciu – najskôr upozorní na nedoplatok a následne na pozastavenie služieb. Firemní zákazníci môžu využiť aj ďalšiu inováciu a komunikovať s našou Poštovou asistentkou – https://www.posta.sk/kontakty/obchodne-oddelenie. Tá je neustále v pohotovosti a pripravená odpovedať na opakujúce sa otázky týkajúce sa B2B predaja, napríklad ako objednať kuriéra alebo vybaviť storno zásielky. Firemným zákazníkom dokáže pomôcť aj v prípade vypracovania cenovej ponuky a ak si nevie poradiť s odpoveďou, prepojí zákazníka priamo na obchodníka.

V prípade sledovania zásielky cez chatbota získa zákazník možnosť dopýtania sa otázok prirodzene vyplývajúcich zo stavu zásielky, ako napríklad: Môžem si dať zásielku doručiť znova? Ako dlho bude moja zásielka uložená na pošte?“ a podobne.

Výsledky

Nový systém automatizácie poštových operácií predstavuje zvýšenie kvalitatívnej úrovne spracovania dát, odstraňuje nielen manuálnu prácu obchodníkov, ale prináša výrazné zjednodušenie celého procesu. Obchodníci už nie  viac preťažení vymáhaním pohľadávok a môžu sa venovať svojej hlavnej činnosti, predaju produktov a služieb. Obchodníci zároveň šetria svoj čas, zavedením nášho riešenia sa spracovanie pohľadávok skrátilo z  niekoľkých dní na pár minút. Ďalším veľkým prínosom je fakt, že vďaka používaniu systému automatizovaného upomínania dokázala Slovenská pošta zvýšiť platobnú disciplínu u firemných zákazníkov  o 65%. 

Poštová asistentka od spustenia služby pre firemných zákazníkov len počas 2 mesiacov pomohla viac ako 340 z nich. Takmer tretina ju využila na vytvorenie cenovej ponuky, čím výrazne ušetrili čas a odľahčili obchodné oddelenie.

Na druhej strane, zákazník získava pri sledovaní zásielky podrobné informácie o jej polohe a doručení.